L’inici de l’any marca un canvi significatiu per a centenars de milers de becaris a Espanya, ja que s’ha implementat una mesura crucial després de la recent reforma de pensions. A partir de l’1 de gener, el temps dedicat a les pràctiques, tant remunerades com no remunerades, es tindrà en compte per a les seves futures pensions.

Fins ara, només aquells becaris que realitzaven pràctiques remunerades estaven subjectes a cotitzacions. No obstant això, l’extensió d’aquest dret als becaris que duen a terme pràctiques no remunerades estava pendent, afectant una multitud d’estudiants.

La cotització dels becaris, part de la segona fase de la reforma de pensions, implica el reconeixement d’aquest temps com a experiència laboral per a finalitats de jubilació. Malgrat això, no comporta contribucions per a la protecció per desocupació ni cotitzacions al FOGASA ni per formació professional.

Tot i que el Govern havia legislat inicialment la seva entrada en vigor per a l’1 d’octubre de l’any passat, la Seguretat Social va estendre el termini per tres mesos més, fins a l’1 de gener actual, a causa de la pressió dels rectors i diverses comunitats autònomes.

L’Estat subvencionarà fins al 95% de les quotes de cotització de tots els becaris, assumint pràcticament tot el cost. En el cas dels estudiants de Formació Professional, aquesta subvenció arriba al 100%, segons informa el Ministeri d’Educació, l’Estat assumirà el restant 5% del cost.

Segons el decret aprovat recentment, amb les ajudes de l’Estat, s’estableix una quota empresarial de 0,13 euros per dia de pràctiques per a contingències comunes, sense superar la quota màxima mensual de 2,89 euros.

Tot i que en principi les empreses haurien de cobrir el 5% de la cotització, la CRUE ha assenyalat que la regulació obre la possibilitat que a vegades siguin els centres educatius els qui assumeixin aquest cost, mitjançant acords excepcionals amb les empreses.

Si tens preguntes o necessites orientació sobre com aquest canvi en les cotitzacions afecta els becaris, contacta amb nosaltres!

Resum de la privadesa
Feliu Consultors

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.